کلمه پایانی Secret Of فیلم سینمایی
این فیلم که در سال 1397 در سینماها اکران شد، فروش بسیار خوبی داشت. در توضیح این شبکه برای معرفی این فیلم امده است که فیلم مو بهطور حیرت انگیزی انقلاب زنان ایران را پیش بینی کرده است. هانیه توسلی از بازی وی تعریف کرد و با وجود سن کم او، وی را فردی که بازیگری را بلد است معرفی کرد. ↑ «برندگان سی و دومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند». و در ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در کاخ جشنوارهٔ فجر همزمان با برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. برخی از نقدهای ارائه شده به موضوع جواز یا عدم جواز نمایش چهره مقدسان در سینما، فیلم رستاخیز را با نمونههای دیگر مقایسه کردهاست. ↑ «نمایش چهره حضرت ابوالفضل بر پرده سینما». ↑ «شرح حذفیات ۴۰دقیقهای رستاخیز/ حذف سکانس مربوط به حضرت علیاکبر (ع)». تفاوتهایی در دیالوگهای بازنویسیشده و یادداشتهای مربوط به شرح صحنهها (اما با یک قلم ثابت) دیده میشود. محمدرضا زائری با اکران خصوصی فیلم در مجموعه سرچشمه برای بعضی از واعظین و مداحان، تلاش کرد از هجمههای منتقدان به آن بکاهد. گروهی از نویسندگان و منتقدان سینمایی ایران با امضای بیانیهای با اشاره به «تعهد و مسئولیت فردی و جمعی» و «احترام به هموطنان از دست رفته» جشنواره را تحریم کردند.
داستان این فیلم در مورد «شِر» که یک دختر دبیرستانی مشهور است که با ماجراهای خاص دوره نوجوانی دست و پنجه نرم میکند… درواقع «آخرین خانه در سمت چپ» ترکیبی از تمام سطوح ژانر وحشت است اما به شکلی که در برخی از موارد، کاملا بیراهه را انتخاب میکند و همچنین از سوی دیگر تلاش میکند، در جایجایی از متن تیر را به هدف بزند تا درنهایت به ریسمانِ یک زیر متن خوب گره بخورد. این آشنایی منجر به دعوت بیورن و لوئیزه به خانه روستایی پاتریک و کارین میشود اما هیچ چیز آنطور که به نظر میرسد نیست. باغ بزرگی کنار خانه ما بود که دیوار کناریاش ریخته بود. کمال تبریزی در خصوص فیلم روز رستاخیز، گفت: این فیلم سینمایی از تکنیک خوبی برخوردار بود و فرم خوبی داشت. وی در مورد استفاده از لوکیشن زندان قصر گفت: این هم انتخاب اولیه کارگردان نبود بلکه به دلیل اختشاشی که در زمان تولید در تهران بوجود آمده بود، لوکیشن مد نظر ایشان را از دست دادیم و بناچار از فضای زندان قصر بهره بردیم. با این وجود بارانهای سنگین، برگزارکنندگان جشنواره را نیز وادار کردهاست تا امروزه تمهیدات گستردهای برای خیس نشدن حاضران در این سینمای روباز در نظر بگیرند و البته تماشاگران نیز اکثراً با بارانی به دیدن فیلمها مینشینند.
احمدرضا درویش، کارگردان فیلم با اشاره به اینکه ساخت روز رستاخیز شانس بزرگ زندگی او بودهاست، گفت برای ساخت روز رستاخیز ۱۴ سال پیش زیر بارانهای دمشق عهد بسته بودم. او که جوانی چابک و پرانرژی است و در تکاپوی حقیقت است در مدینه متوجه میشود که حامل نامهای است که در آن به کشتن امام حسین فرمان داده شدهاست. از سوی وزیر ارشاد وقت به درویش پیشنهاد داده شده که صورت شخصیت مورد اختلاف برای نمایش را با تاباندن نور بپوشانید اما کارگردان فیلم این کار را از نظر فنی برای رستاخیز غیرممکن و همچنین این راه حل را موجب «وهم قضیه» دانستهاست. در بخشی از این نامه آمدهاست: اقدام تاسف بار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توقف اکران عمومی فیلم سینمایی رستاخیز، موجب حیرت و پرسشهای فراوان در خصوص این اقدام مغایر با تدبیر و روندهای قانونی، حقوقی و شرعی گردیده و دامنه آن در افکار عمومی داخلی و خارجی در حال گسترده شدن است.
وی با بیان اینکه فیلم «چکمه» نسبت به داستان در مجموع اقتباس بسیار موفقی است» در عین حال تاکید کرد: فیلم از مرحلهای به بعد و در واقع از سکانسی که کفش گم میشود و بیننده به سراغ علی (یکی از شخصیتهای داستان) میآید، به سمت ملودرام شدن پیش میرود. ↑ «دلیل اعتراضات به فیلم "رستاخیز"، عدم مشاوره با مجتهدان دینی است». تهیهکننده فیلم تقی علیقلیزاده و سرمایه گذاران آن مؤسسه فرهنگ تماشا، شرکت دلتا مدیا و شرکت آکو افالز از کشورهای ایران، کویت و انگلستان هستند که با هدف ترویج فرهنگ عاشورا در فیلم رستاخیز سرمایهگذاری کردند. بایگانیشده از اصلی در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰. همچنین پسرکی که در داستان فرفره فروشی میکند و اسمی هم ندارد، در فیلم تبدیل به شخصیت جذابی شده که ناماش «علی» است. اکران شد. در نسخه دوم سکانسهای شقایق فراهانی، پرویز پورحسینی و سعید علیپور بازیگر نقش علیاکبر حذف شدهاست و همچنین برخی سکانسها اصلاح و کوتاه شدهاست. در ۲۴ تیرماه ۱۳۹۴، در مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین چند سینما در سطح شهر تهران، اعتراض و تجمع مردمی صورت گرفت.